Przerażające wyniki audytu w Lasach Państwowych

Zdjęcie tytułowe

Audyt przeprowadzany jest Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe. Podczas kontroli ujawniono zatrważające nieprawidłowości. Nie chodzi tylko o łazienkę byłego dyrektora na którą wydano blisko 100 tys. zł. Do wyników kontroli odniosła się Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska , wiceminister Mikołaj Dorożała, a także same Lasy Państwowe.

Zdecydowane reakcje na wyniki audytu w Lasach Państwowych

„W Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Pile wydano blisko 100 tysięcy złotych na dodatkową 'łazienkę’ w gabinecie dyrektora. Jest zakamuflowana i ma strefę relaksu. A ta zwykła jest od zawsze 5 metrów obok (tyle że trzeba wyjść na korytarz). Ktoś ma pomysł, po co byłemu dyrektorowi takie luksusy?” – napisała na portalu X Hennig-Kloska, załączając film.

0 | ekoetos.pl

Na wyniki audytu zareagował także wiceminister Dorożała, który na portalu X wypunktował swoje refleksje. Napisał np. „1) Ile polskich lasów trzeba było wyciąć żeby zatrudnić w dyrekcji Lasów Państwowych żonę,teściową i kolegów byłego rzecznika LP M. Gzowskiego? Ile polskich lasów trzeba było wyciąć żeby sfinansować kosztujące ponad 2.8 miliona złotych imprezy wspierające kampanię wyborczą do Sejmu dyrektora generalnego LP Józefa Kubicy?”.

1 1 | ekoetos.pl

Lasy Państwowe wydały komunikat

Lasy Państwowe poinformowały, że: Rozpoczęcie audytu było jedną z pierwszych decyzji obecnego dyrektora generalnego Lasów Państwowych Witolda Kossa. Kontrola rozpoczęła się w dyrekcji generalnej, a obecnie jest prowadzona na wszystkich szczeblach organizacyjnych, w dyrekcjach regionalnych i nadleśnictwach, a także w zakładach krajowych.

Szereg działań, które toczyły się w ostatnich latach spowodowało, że wokół Lasów Państwowych narosła fala krytyki. Badamy te sprawy, wskazujemy odpowiedzialnych i podejmujemy kroki, by to się nie więcej nie powtórzyło – powiedział dyrektor Koss.

„ Część zagadnień ustalonych w audycie była już przedmiotem komunikatów i zawiadomień kierowanych do wymiaru sprawiedliwości. Tak jak nieprawidłowości w zakresie sprzedaży nieruchomości mieszkalnych w Gdańsku czy akcja budowy bilbordów reklamowych z budżetem 65 mln zł.

Zaawansowana jest kontrola finansowania płatnych publikacji w mediach. Szacuje się, że na artykuły sponsorowane, programy telewizyjne i spoty radiowe w latach 2020-23 wydanych zostało 8-10 mln zł. Pieniądze trafiały do mediów określonego nurtu, bez wcześniejszego rozpoznania ofert rynkowych. Na tę kwotę składa się m.in. koszt około 40 publikacji w tygodniku „DoRzeczy”. Z dużym prawdopodobieństwem wielokrotnie naruszono zasady postępowania w sprawie zamówień publicznych” – informują LP.

Wszystkie dotychczasowe ustalenia wiceminister Dorożała nazwał „wierzchołkiem góry lodowej”.

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *