Prowadzona od 16 lat kampania organizowana z okazji Dnia Bez Śmiecenia ma edukować społeczeństwo o tym, jak istotny jest recykling oraz zachęcać do ekologicznego myślenia i nawyków na co dzień.
Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań rozpoczęła dziś 16. edycję kampanii z okazji Dnia Bez Śmiecenia, który wypada 11 maja. Organizatorzy chcą na różne sposoby uświadamiać społeczeństwo w kwestii segregacji odpadów, pokazując jak ogromne znaczenie ma ona dla dobra środowiska. Akcja „Dzień Bez Śmiecenia” to także promocja świadomości ekologicznej na co dzień. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji to #JakośćMaZnaczenie. Wspomniana jakość tyczy się zarówno odpowiedniej segregacji odpadów, jak również zdobywania informacji z rzetelnych źródeł wiedzy na ten temat.
W tym roku kampania, oprócz przypominania społeczeństwu m.in. o kolorach pojemników na śmieci, koncentruje się przede wszystkim na istotnej roli prawidłowej segregacji. Organizatorzy podkreślają, że wyrzucanie odpadów do nieodpowiednich pojemników (np. mieszanie szkła ceramicznego z opakowaniowym) może skutkować uniemożliwieniem przeprowadzenia recyklingu. Akcja ma pokazać, że wyrzucony do śmietnika odpad jest potencjalnym i niezwykle cennym surowcem.
Organizatorzy chcą dotrzeć do jak największej liczby osób. W tym celu od dzisiaj ruszają konkursy mające pobudzić ekologiczną świadomość Polaków. Ponadto twórcy kampanii namawiają do ekologicznych działań na rzecz „Dnia Bez Śmiecenia” i aktywności w Internecie – pamiętając o hasztagu #JakośćMaZnaczenie oraz #dzienbezsmiecenia.
Więcej informacji, ciekawe artykuły i infografiki znajdują się na stronach poświęconych wydarzeniu:
Źródło: Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań