W 2022 roku mija 20 lat odkąd Lidl funkcjonuje w Polsce. W związku z tym firma przygotowała kampanię marketingową, w której zorganizuje namalowanie sześciu wyjątkowych antysmogowych murali w największych miastach Polski.
„Lidl. 20 lat wszystkiego najlepszego!” to tytuł kampanii zorganizowanej z okazji 20-lecia istnienia firmy na rynku polskim. Po raz pierwszy marketingowo wykorzystane zostaną murale, jakie ozdobią ściany sześciu miast w Polsce.
Grafiki będą nie tylko przyjazne dla oka, obfite w elementy symboliczne dla Lidl Polska, ale też – co ważniejsze – zostaną wykonane z ekologicznych farb antysmogowych KNOxOUT, które redukują szkodliwe dla układu oddechowego tlenki azotu. Dzięki wykorzystaniu takiej techniki murale będą mogły pod wpływem promieniowania słonecznego łagodzić szkodliwość toksycznych substancji (KNOxOUT zawiera fotokatalizator).
Lidl planuje stworzyć sześć murali w kilku polskich miastach, zaś wykonawcą jest Grupa RW – MalujemyMurale.pl. Miasta, w których można wypatrywać grafik to: Warszawa (ul. Waryńskiego 3), Kraków (ul. Karmelicka 28), Wrocław (skrzyżowanie ul. Dubois z Pomorską), Poznań (Półwiejska 4 oraz zbieg ulic Bukowskiej i Zeylanda) oraz Gdynia (zbieg ul. Władysława IV i al. Piłsudskiego).
Zdjęcie muralu przy ul. Waryńskiego w Warszawie (mat. pras. Lidl Polska)