Ziemia potrzebuje orzeźwienia. SodaStream, a zmiany ekologicznego trybu życia

SodaStream inspiruje do zmian w kierunku bardziej ekologicznego trybu życia
SodaStream inspiruje do zmian w kierunku bardziej ekologicznego trybu życia

Ile jednorazowych plastikowych butelek potrzeba, aby opleść Ziemię 27 razy? Odpowiedź to 5,5 mld – czyli tyle, ile w 2023 roku użytkownicy SodaStream zaoszczędzili planecie. Jak tego dokonali? Małymi eko zmianami w codzienności, które efektem skali przynoszą efekt. Marka od początku istnienia inspiruje do podjęcia, choć niewielkich kroków na drodze ku lepszej przyszłości planety, z troską o środowisko naturalne i dobrobyt kolejnych pokoleń. Udowadnia tym samym, że kreowanie wody i napojów gazowanych we własnej kuchni – zamiast sięgania po gotowe produkty w jednorazowym plastiku ze sklepowych półek – ma realny wpływ na odciążenie Natury.

Ziemia potrzebuje wsparcia – czy zmieniając sposób picia wody, zmienimy świat?

Życie w duchu eko jest nie tylko mądre i istotne, ale też modne i inspirujące. A przede wszystkim – konieczne, o czym SodaStream przekonuje nie tylko w swojej komunikacji, ale też każdym aspektem działalności. Zasadność tych założeń potwierdzają badania – aż 97% ankietowanych wyraziło chęć prowadzenia takiego stylu życia [1]. To bardzo budujące wyniki, zważywszy na fakt, że globalnie jedynie mniej niż 10% odpadów z tworzyw sztucznych jest poddawanych recyklingowi [2]. Te liczby podkreślają, jak kluczową kwestią stało się odejście od tworzyw sztucznych, za czym optuje 75% badanych z całego świata, opowiadających się za całkowitym zakazem stosowania takich produktów [3].

Firma przekłada je na działanie, oferując saturatory do gazowania wody oraz stylowe butelki wielokrotnego użytku. Pokazuje, jak łatwo można podjąć walkę z jednorazowym plastikiem, zapewniając każdemu z nas realny wpływ na przyszłość planety. Wystarczy zmienić sposób picia wody.

Ziemia potrzebuje orzeźwienia

U podstaw ekologicznej misji SodaStream – obok koncepcji butelek wielokrotnego użytku na samodzielnie nagazowaną wodę i ulubione napoje – leży system wymiany cylindrów CO2. Marka ogranicza nie tylko zużycie jednorazowego plastiku, ale też ponownie wykorzystuje aluminiowe cylindry, uzupełniając je bezpiecznym w domowym użytku, spożywczym gazem, aby nie trafiały jako odpady do ekosystemu. Tym samym promuje odpowiedzialną konsumpcję i recykling na każdym etapie produkcji.

W 2023 r. konsumentom SodaStream udało się wyeliminować ze środowiska 5,5 miliarda plastikowych butelek jednorazowego użytku dzięki wykorzystaniu produktów marki do samodzielnego kreowania świeżo gazowanej wody i pełnych orzeźwiających bąbelków napojów gazowanych [4].

Ziemia potrzebuje zrównoważonego rozwoju

Podczas gdy świat przygotowuje się do obchodów Miesiąca Ziemi, SodaStream ogłasza kolejne rozwiązania dążące do zrównoważonego rozwoju w misji ratowania środowiska naturalnego. Saturator marki – model Terra – debiutuje w nowej odsłonie, z obudową wykonaną w znacznej części z tworzywa pochodzącego z recyklingu. Tym samym, nie tylko swoim przeznaczeniem, ale też samym projektem wpisuje się w Bąbelkową rewolucję, która zmienia myślenie o współczesnej ekologii.

Ziemia potrzebuje… każdego z nas

Każdy z nas w codzienności może wprowadzić proste zmiany w codziennych nawykach, które efektem kuli śnieżnej i skalą zdeterminowanej w walce o planetę społeczności zapewnią kolejnym pokoleniom piękną i zieloną Ziemię, jaką mieliśmy szczęście poznać.

Z punktu widzenia inspiratora do tak ważnych zmian i producenta, który oferuje rozwiązania do ich wprowadzenia, SodaStream przyjmuje na siebie znacznie większą odpowiedzialność. To naturalne, dlatego dbając o zrównoważony rozwój w każdym aspekcie działalności, dzięki partnerstwu z Enlight Renewable Energy i TerraCycle firma zasila swoje globalne zakłady produkcyjne w 100% energią odnawialną. Dodatkowo wprowadza program SodaStream Free Recycling w USA, oferując konsumentom przyjazne dla środowiska rozwiązanie w zakresie utylizacji produktów.

„W SodaStream zrównoważony rozwój to nie tylko cel. To także realne zobowiązanie realizowane we wszystkich naszych działaniach” – podkreśla Daria Pacynko, General Manager SodaStream Polska – Świętując Miesiąc Ziemi, zapraszamy konsumentów, aby stali się częścią naszej bąbelkowej rewolucji w trosce o środowisko naturalne oraz piękno planety dla kolejnych pokoleń”.

[1] Mintel Global Outlook on Sustainability: A Consumer Study 2023. Trzyletnie badanie trendów przeprowadzone wśród 16 000 osób na 16 światowych rynkach.
[2] UNEP
[3] IPSOS 2022
[4] Dotyczy plastikowych butelek jednorazowego użytku o pojemności 0,5 L.
[5] Bez zakrętki i etykiety.

Źródło informacji: SodaStream/PAP MediaRoom

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *