Co z elektromobilnością w Polsce?

Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce
Dyskusja z branżą o rozwoju elektromobilności w Polsce (Fot. Ministerstwo Klimatu i Środowiska - www.gov.pl)

Według informacji podanych przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, wiceminister Krzysztof Bolesta uczestniczył 4 kwietnia 2024 r. w Kongresie Move 2024. Jest to wydarzenie, które od pięciu lat gromadzi grono kilkuset ekspertów i praktyków z sektora motoryzacyjnego i stanowi okazję do wymiany wiedzy, doświadczeń i idei w obszarze zrównoważonego transportu. W trakcie wystąpień wiceminister odpowiedział na pytania dotyczące największych wyzwań w rozwoju elektromobilności w Polsce oraz strategii rozwoju branży motoryzacyjnej z uwzględnieniem kluczowej roli sektora energetycznego.

Przejście na elektromobilność nie będzie łatwe. Wymaga zaangażowania producentów, przewoźników towarów oraz użytkowników samochodów. Ponadto musimy wspierać jako państwo również grantowo tą zmianę

– powiedział podczas kongresu Move 2024 wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

Rozmowa na temat podjętych już działań

Podjęte już działania, ich skuteczność oraz możliwe rozwiązania przyspieszenia procesu zeroemisyjnej transformacji stanowiły kluczowy element dyskusji podczas wystąpienia wiceministra Krzysztofa Bolesty.

W Ministerstwie Klimatu i Środowiska przeznaczyliśmy na projekty w tym obszarze ok 5 mld zł. Pracujemy też nad nowymi. Za chwilę uruchomimy projekt z 2 mld budżetem na instalowanie ładowarek do samochodów ciężarowych. Pracujemy nad kolejnym, z miliardowym budżetem dot. wsparcia do zakupu elektrycznych samochodów ciężarowych

– dodał wiceminister.

Co opóźnia elektromobilność w Polsce?

Poza rozmowami o wsparciu dla zero-emisyjnych pojazdów i infrastruktury, zarówno w aspekcie finansowym, jak i regulacyjnym, instytucjonalnym oraz edukacyjnym, na spotkaniu poruszone zostały zagadnienia dotyczące polskich uwarunkowań i zagrożeń opóźniających rozwój elektromobilności.

Niedostosowana infrastruktura to jest problem naszej transformacji nie tylko w sektorze elektromobilności, ale też w elektroenergetyce. W ostatnich latach zabrakło odgórnego nacisku na rozbudowę sieci, więc dziś mamy kolejki jeżeli chodzi o warunki przyłączenia. Robimy wszystko żeby to odblokować. Proces ten jednak wymaga czasu

– powiedział wiceminister Krzysztof Bolesta.

Jak informuje MKiŚ, wiceminister podkreślił również konieczność rozwoju rynku pracy. Okablowanie, baterie, software będą, jak zaznaczył Bolesta, wymagały nowych kompetencji. Mając to na uwadze Ministerstwo Klimatu i Środowiska wraz z Ministerstwem Edukacji pracują nad rozwiązaniami, które mają służyć rozwojowi rynku pracy związanego z sektorem elektromobilności. Kongres Move 2024 był też okazją do rozmów dotyczących kierunków rozwoju europejskiej gospodarki i branży motoryzacyjnej, wyznaczonych przez Unię Europejską w ramach Green Deal i pakietu Fit for 55.


Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

Google News

Bądź na bieżąco. Obserwuj nas w Google News!

Komentarze

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wesprzyj nas!

Dołącz do społeczności ekoetos.pl i wspieraj naszą misję!
Dzięki Twojemu wsparciu będziemy mogli tworzyć jeszcze więcej wartościowych treści i rozwijać nowe funkcjonalności portalu.
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dziękujemy!

Bądź na bieżąco!

Nie lubisz spamu? Świetnie! My gramy czysto. Cenimy Twój czas i nie zasypiemy Cię nieistotnymi wiadomościami.
Zapisz się do newslettera i bądź krok przed innymi!

Co z elektromobilnością w Polsce? | ekoetos.pl